פעילויות בספר שירי הילדים "אוסף נשיקות"
הצעות לפעילויות לפי נושאי השירים בספר.

• שיחה מהו סוד.
• סוגי סודות, חלוקתם לקבוצות סוד.
• איזה סודות קל יותר לשמור. סודות שמחים, עצובים, סוד שקשור לעצמי
או סוד הקשור לחבר.
• למה מגלים סוד.
• האם גילוי סוד זו רכילות.
• האם יש סודות שחייבים לגלות אותו.
• מהם הדרכים להתגבר על הקושי בשמיר סוד: כתיבת יומן, כתיבת סיפור/
שיר, ציור הסוד וצביעתו, כתיבה בספר זכרונות, לקבל הצעות מהילדים.
• כיצד הייתם מציירים סוד. האנשת הסוד: בצורה, צבע, גודל.
• באיזה צורות וצבעים נצייר ונצבע את הסודות שמספרים לנו.
• באיזה צורות וצבעים נצייר ונצבע את הסודות שלנו האם קיים הבדל.
• בואו נדמיין כיצד נראה סוד מתחילתו וכיצד הוא מתפתח כשגדל. מהיכן
הוא מתחיל – מהלב. מה גודלו, הוא יכול להיות בצורת בעל חיים… אגרוף
סגור….שתיל/ניצן שהופך לעץ פרא, שד עם לשון ארוכה…רגל מתרוצצת….
• לצייר מסלול של סוד.
• כל ילד יספר בשיר/סיפור על גלגולו של סוד.
• כתיבת סיפור על סוד שגילית והצטערתי….ולמה זה גרם.

פעילות בשיר "מהחיוך מתחיל הכל"

• שיחה – מהיכן מתחיל לצמוח החיוך בתוכנו – מהלב.
לאן הוא זוחל ומה משתתף בחיוך. למנות את כל איברי הפנים: לחיים,
שפתיים, מצח, עיניים.
• באיזה צבעים נצבע את החיוך? באדום המסמל חיוך שובב… בירוק המסמל חיוך
שצומח ומתפשט… בחום המסמל חיוך מתוק כמו שוקולד….
• בואו נחבר שיר מה עושה לנו החיוך: איזה רגשות ותחושות הוא מוליד בנו. מה
הוא מזמין – אולי חברות, מקרין נינוחות.
• כתיבת סיפור על חיוכים שגרים בתוכנו. אולי אנחנו מחסן של חיוכים, אולי אפשר
אפשר ללבוש את החיוך כמו בגד….אולי הם גרים בארון הבגדים….

פעילות בשיר "עולם הילדים"

• שיחה - הבית שלי דומה לארץ במה? לערוך השוואה בין בית לארץ:
בבית יש הורים – בארץ יש ראש ממשלה, מלך…
בבית יש ילדים – בארץ יש אזרחים.
בבית יש סודות, גבולות, חוקים – גם בארץ יש סודות מדינה, משטרה.
• ממה מורכבת ארץ גדולה? מהרבה ארצות קטנות –בתים. ובכמה בתים אנו גרים.
• הארץ הגדולה היא כמו פאזל מורכבת מבתים – ארצות קטנות שכל אחת גם דומה
וגם שונה, ובכל אחת גרה משפחה.
• אפשר להכין עם הילדים משחק הרכבה – על חומר קשיח לצייר ארץ גדולה ובתוכה
לצייר הרבה חלקים-בתים וכל בית שונה בצבע, צורה, גודל ושם.
• כל ילד מצייר במרכז דך את הבית שלו, מקשט וצובע וכותב מה הכי אהוב עליו
בבית ומדוע.




פעילות בשיר "קו חכם"

שיחה עם הילדים - אנחנו פוגשים באיורים שונים המורכבים מצבע וחלקם מקווים.
נקודה וקו מספרים סיפור כיצד? בואו ונראה: יש קו ישר, קו מבולבל, משתולל, מתפלת, שבור, סגור, פתוח.
אם ניקח זכוכית מגדלת ונתבונן בקו נגלה שהוא מורכב מהרבה נקודות צפופות.
• אפשר לבדוק עם הילדים בזכוכית מגדלת את הקווים.
• משימה – בואו נצייר משפחות של קווים.
• איזה צורות אנחנו מכירים שמתחילות מנקודה? קו שבור, מרובע, משולש, עיגול..
• כל ילד מצייר משפחת קווים אחרת.
כל המעוגלים משפחה כמו: המפותלים, חצאי עיגול, קעור, קמור, מסולסל…
כל השבורים משפחה כמו: ריבוע, משולש, מלבן, מתומן, אותיות….
• כתיבת סיפור קצר על משפחות קווים הצעות:
כל משפחה או קו חשב שהוא יותר מוצלח ופרצה ביניהם מלחמה, פתאום הם
מגלים שכולם נוצרו מנקודות "המשותף"
קווים נפגשים ומתנהגים בצורה שונה וזה יוצר אי הבנות כי המשולש דוקר, העיגול
מלטף, השלישי מתפלתל וזה מבלבל…
משפחת עיגולים חיפשה חבר ופגשה בקווים שבורים….מה קרה שם?
סיפור על קו עגול שהלך והלך והלך כי חשב שיגע רחוק אבל פתאום גילה שהגיע
למקום ממנו יצא.
קו מתפלת יצא למסע והגיע רחוק, כדי לחזור היה צריך לעשות את כל הדרך חזרה
איך יחזור באותו המסלול? בדרך אחרת? איזו דרך תהיה הקצרה? ואם הוא ממהר
באיזו דרך יבחר? היכן יהיה לו יותר מעניין והכין יותר משעמם.
טיול של שני קווים – ילדים.
• כל ילד על דף פוליו יוצר קווים מכפתורים, מקלות ארטיק, חוטים, גפרורים.


פעילות בשיר "חלומות"

שיחה – סוגי החלומות הקיימים. חלומות בלילה וחלומות בהקיץ.
• חלומות כסרט נע – בפנטומימה או בהצגה לתאר חלום.
גם הצגה זה סוג של חלום. כניסה לתפקיד אחר.
• חלומות כתמונה – מה יש שם. אני חלק מהתמונה ויוצא מתוכה ומספר.
• חלומות – אני רקדנית, טרקטור, פרח שנפתח לאט, רוכב על סוס.
חלומות נעימים, חלומות מפחידים.
• האם אני יכול להזמין את החלום שיבוא אלי בלילה.
• האם אני יכול לשלוט בחלום בהקיץ?
• להכין תמונה מקטעי חלומות – יכולה להיות עבודה משותפת לקבוצה/ ליחיד.
למצוא שם ליצירה שיצרנו – שם שהוא בעצם סיפור החלום…..








פעילות בשיר "ארוחה מאותיות"

השיר בא לחזק את ההכרות עם האותיות דרך משחק.
שיחה עם הילדים – אם נרצה להכין ארוחה מאותיות איזו אות יכולה להביא לנו את
האותיות למטבח. אות שמזכירה לנו רכב.
הילדים בדרך כלל מציעים את האות א' – אוטו, מ' – משאית,
ס' – סע, ות' – שהכי דומה למכונית.
מדוע לא נבחר באותיות א', מ', ס' ונבחר באות ת' ? משום שא'
היא הראשונה בין כל האותיות עד שתגיע לאות ת' יהיה כבר ערב.
האות ס' נמצאת באמצע האותיות היא צריכה לרוץ ימינה ואחר כך
שמאלה כדי לאסוף את כל האותיות וזה יגזול זמן רב. אבל האות
ת' היא האות האחרונה בין 22 האותיות היא גורפת את האותיות
ישר לארגז שיש לה מאחור וקוראת לאות ס' שתשמש גלגלים ואז
היא מגיעה מהר למטבח….
כאשר הגיע כל האותיות למטבח הילדים מוזמנים להמציא ארוחה לפי הדוגמה שבשיר
לחלק לילדים אותיות מנייר, ציורים/צילומים של כל מיני ירקות, ופירות ומאכלים, ציור של סלסלה גדולה. הילדים ידביקו בתוך הסלסלה את האותיות וליד כל אות את המאכל שמתחיל באות.
אפשר לקיים פעילות בקבוצות וביחידים. כל ילד/קבוצה ימציא שם לארוחה שהכין בסלסלה.


פעילות בשיר "מצב רוח"

משחק של הבעות פנים המעידים על:
מצב רוח טוב: פנים שמחות, מחייכות,צוחקות.
מצב רוח רע: פנים כועסות, נעלבות, תמהות.
מצב רוח חולמני: חוסר מנוחה, להסתכל על נקודה אחת בעיניים צרות/ גדולות,
סנטר מכווץ, שפתיים ואף ופה מכווצים. מה קורה לידיים? קמוצות.
להמחיז מפגש בין מצב רוח רע וטוב…..
האם אנחנו יכולים לשלוט על מצב רוחנו וכיצד.
מדוע אנחנו לא עושים זאת?
לצייר ציור עם אוירה של מצב רוח קודר/ שמח. באילו צבעים, נושאים, ומרכיבים נשתמש (הכוונה לא להבעות פנים אלה לאוירה של נוף, מזג אויר, טבע, עץ שעליו נושרים, פרח שנובל… או לבלוב, פריחה, צפורים, פרפרים… צבעים בהירים עליזים)


לפרטים לחצו כאן         לחצו להדפסת העמוד

  • השתלמות למורים וגננות - קידום היכולת הלשונית של הילד
  • פעילויות לילדים - מפגש עם סיפור
  • הצעות פעילות לגננות, מורים והורים בספרי הילדים של הסופרת.
  • פעילויות בספר שירי הילדים "אוסף נשיקות"
  • מפגשי סופרת לכתות א'-ו' בליווי זמרת-מלחינה
  • הרצאות בהשתלמויות גננות ומורים
  • מפגש סופרת בגני ילדים בליווי מוסיקלי
  • שעת סיפור בסיפריות , מתנסים ומרכזים קהילתיים.
  • ימי הולדת לילדים בסגנון אחר..
  • מפגש סיפורים למבוגרים
  •