שעת סיפור בסיפריות , מתנסים ומרכזים קהילתיים.
לשחק את הסיפור - מפגש עם סיפור בליווי מוסיקלי

סיפורים מומחזים של הסופרת-משוררת בליויי זמרת-מלחינה והבובה "מחרכך".
הסופרת-משוררת אירית וייסמן מינקוביץ והזמרת-מלחינה סופיה קפלן משחקות את הסיפור על פי סיפורים מספריה של אירית.
המפגש עשיר בתפאורה צבעונית, תלבושות, מוסיקה ותנועה.
הילדים נוטלים חלק במהלך המפגש ובסיומו יש הפעלה נוספת.
רשימת הסיפורים:
1. מדוע בוכים הצעצועים - סיפור על צעצועים שלא משחקים איתם. בליווי מוסיקה ושירים.
הפעלת הילדים בתנועה, ריקוד וכתרים.
2. חושך בהזמנה - כיצד ניתן להזמין חושך חבר.
התמודדות עם פחדים של חושך באמצעות ציור וחשיבה חיובית.
הפעלת הילדים בתנועה ובצבע.
3. מניפת הפיות - מפגש עם עונות השנה, פיות ורוחות.
הפעלת הילדים בתנועה-ריקוד, צליל ואביזרים.
4. בלי קוץ שוקעים בבוץ - סיפור על קיפוד ודורבן שהתפשטו מהקוצים שלהם. מצחיק!
בסיום הפעלת הילדים במשחק פזל: החזרת איברים משונים לבעלי החיים. בנושא קבלת האחר.
5. שוקונן הענן - הכרות עם רעמים וברקים וסוגי עננים. התמודדות עם פחדים מרעמים וברקים באמצעות משחק תופסת.
6. התרגשות בקופסת המשחק - המחזה בנושא צורות גאומטריות. הכרות עם הצורות. באמצעות הצורות אנו לומדים כי חברות היא שיתוף, הבנה והתחשבות. לכל אחד יש תפקיד וכל אחד חשוב. בסיום הפעלת הילדים במשחק הרכבת צורות על לוח שטיח.
7. בללימבו - סיפור על צב שזה עתה נולד ואינו יודע שהוא צב. באמצעות מפגשים עם בעלי חיים אחרים, והתנסויות לומד הצב להכיר את עצמו ולהנות מביתו.
8. הפרפר עם הכנפיים השקופות - ריף הפרפר שנולד עם כנפיים שקופות רוצה להיות כמו כל הפרפרים עם כנפיים צבעוניות. חבריו הפרפרים מלמדים אותו לראות את החסרון שבצבע כיתרון, מלמדים אותו לאהוב את עצמו ותומכים בו לאורך כל הדרך. בסיום פעילות בתנועה: ריקוד עם פרפרי אצבע או הכנת פרפרים וצביעתם.
9. ניר מחפש בית אחר - סיפור על משמעות הבית וערכיו.חשיבות החוקים, הגבולות והסדרים הנלמדים בבית. ניר אינו רוצה שיגידו לו לסדר,
ויאסרו עליו להרעיש. הוא רוצה לגעת בדברים של אחרים ולגלות סודות. באמצעות סבא קסום הוא לומד את חשיבות הסדר וחוקים. בסיום אפשרות הפעלת הילדים בקישוט בית מקרטון עם כרטיסיות המספרות מה אנחנו אוהבים בבית.
10. מזוודת החיוכים - סיפור על ילד שלא ידע לחייך ולהיות מרוצה. בעזרת מזוודה מלאה חיוכים הניתנת לו ע"י פיה, מגלה הילד שחיוך פותח חלון ללב האחרים ומזמין אותם להיות חברים. בסיום אפשרות להפעלה - הכנת מסכות שמחות ועצובות.
11. הכוכבים של ערן - טיול בין כוכבים בעזרת דימיון היא דרך נפלאה להפגת שיעמום. מפגשים חוויתים ומפתיעים עם דיירי הכוכבים. בסיום הפעלת הילדים במשחק פזל בו הם ממציאים כוכבים משלהם.
12.נדב בעקבות הכדור השובב - הכרות עם בעלי חיים. נדב מאבד את הכדור שלו וכולם מצטרפים לחיפוש אחריו. בסיום אפשרות הפעלת הילדים בצליל, תנועה וריקוד. הילדים הופכים לצפרדעים, ברווזים וציפורים.

13. בארץ צלילצולים - סיפור מוסיקלי המקרב את הילדים למוסיקה ומכיר להם את התווים והחמשה באופן מוחשי. ובנוסף מספר להם כיצד נולדו הכלים השונים כמו תוף, חליל, וכלי מיתר.
הפעלת הילדים בחידון.המחזה זו מתאימה לגילאי 5 ומעלה

14. המלך עכשיו מהר ומיד – סיפור על סבלנות וחשיבותה. המלך
עכשיו, מהר ומיד היה מלך חסר סבלנות במיוחד...מצחיק
ומפתיע. בסיום הפעלת הילדים במשחק ותנועה.
15. הארנב קלי קלות – סיפור על ארנב שבטוח שמהירותו היא
הדבר החשוב ביותר ומזלזל באחרים, ואז מגלה שלפעמים
צריך ללכת לאט כדי להגיע מהר. עפ"י הספר "הארנב קלי
קלות" בסיום הפעלת הילדים בתנועה.
16. אפיון ואפיונת – סיפור על שני מלאכים זעירים בגן הקשת
בענן, שהתפקיד שלהם לאתר ילדים המתקשים להשתלב
במשחק, ולתקשר עם ילדים אחרים. הסיפור מעניק כלים
להדברות והשתלבות. על חשיבות התקשות בין הילדים,
קבלתם ושילובם והשתלבותם בקבוצה, כתה, חצר או חבורת
ילדים. עפ"י הספר "אפיון ואפיונת". בסיום הפעלה ביצירה ו/או
תנועה וריקוד.
17. כתה א' מחכה לנדב – סיפור על ילד שמתרגש וחושש לקראת עלייתו לכתה א'. כדי להקל על התרגשותו הוא מחפש את דובי הפנדה שלו אך לא מוצא אותו במקומו יוצא מתוך התיק שמוכן לבית הספר צבע פנדה כתום ובעזרת ציור קסמים עורך לו הכרות עם בית הספר ומפיג את חששותיו.
על פי הספר "כתה א' מחכה לנדב"

18. איך נולד הערב – סיפור על חושך ואור שני ניגודים שרבים
ומקלקלים את העולם ויוצאים לחפש מי קלקל אותו. משלא
מוצאים שבים לביתם ובמפגש המחודש לומדים לגשר על הפערים.
לומדים מה זה יחד וחברות, ובדרך מקורית פותרים את המריבה
ומולידים את הערב.
על פי הספר "איך נולד הערב"

19.סבא מבולבילה- סיפור המעלה מצבים שכיחים של בלבול ושכחה הקיימים במציאות חיינו. סבא מבולבילה מערבב מלח בקפה ובפלפל שחור ממתיק מאפה.גם בין סמלי החג סבא מבלבל: מטגן סביבון ומדליק סופגנית.בחנוכה מכין אזני המן והגדות..
בעזרת סבתא גילה שהיא כמו רופאה המלמדת אותו סדר וארגון הוא לומד לשפר את הזכרון ולפתור את מצבי הבלבול.
הסיפור מחורז ומלא הומור ומחזק את הזיקה למורשת.
על פי הספר "סבא מבולבילה מתכונן לפורים"

20. מפגש בנושא בחירות ושפע.
מפגש עם הסיפור "הנדל מה הוא ינעל" על נדל שמרוב שפע של סוגי נעלים שהיו לו התבלבל ולא הצליח להחליט מה לנעול. כי כשיש לנו יותר מידי צעצועים,משחקים או בגדים אנחנו מתקשים לבחור וכבר לא נהנים ממה שיש.
בסיום פעילות ריקוד.

21. מפגש בנושא הילד הטוב והילד הרע שבתוכנו.
מפגש עם הסיפור "פעם פיה ופעם מכשפה"
מפגש עם סיפור מחורז ומלא הומר על פיה שהתעורר בה היצר הרע ועל פיה שהתעורר בה היצר הטוב. בסיפור אנו מגלים שלעשות טוב עושה טוב גם לנו וגם לאחר...


לפרטים לחצו כאן         לחצו להדפסת העמוד

  • השתלמות למורים וגננות - קידום היכולת הלשונית של הילד
  • פעילויות לילדים - מפגש עם סיפור
  • הצעות פעילות לגננות, מורים והורים בספרי הילדים של הסופרת.
  • פעילויות בספר שירי הילדים "אוסף נשיקות"
  • מפגשי סופרת לכתות א'-ו' בליווי זמרת-מלחינה
  • הרצאות בהשתלמויות גננות ומורים
  • מפגש סופרת בגני ילדים בליווי מוסיקלי
  • שעת סיפור בסיפריות , מתנסים ומרכזים קהילתיים.
  • ימי הולדת לילדים בסגנון אחר..
  • מפגש סיפורים למבוגרים
  •